wtorek, 17 kwietnia 2012

No i dzień dobiega końca, na szczęście jutro już środa a o niej już zleci. ;)
W następnym tygodniu są egzaminy gimnazjalne, życzę powodzenia tym co piszą, a my będziemy mieli 3 dni wolnego, później już weekend majowy. Kwiecień szybko mi zleciał niedawno się zaczął, a już się kończy.
Dzisiaj mam dla was przepis na tak zwane ciasto " ZEBRA'', jest ono bardzo łatwe do zrobienia.
Składniki: 
- 5 jajek.
-1,5 szkl cukru. 
- szkl wody gazowanej (dzięki niej ciasto będzie bardziej puszyste) ale może być też zwykła woda.
- 3 szkl mąki 
- szkl oleju.
- 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia. 
- 2 łyżki kakao.
Przygotowanie. ; Jajka ubijamy z cukrem. Kiedy masa będzie sztywna dodajemy 2,5 szkl. mąki wymieszanej razem z proszkiem do pieczenia, mieszamy , następnie olej mieszamy i wodę mieszamy.
Ciasto dzielimy na pół, do jednej połowy dodajemy  0,5 szkl mąki do drugiej kakao. Tortownice smarujemy tłuszczem, wylewamy na przemian ciasto ciemne i jasne po tyle samo (np. po 5).
Piec 40 min w 180 stopniach.
Życzę Smacznego !

10 komentarzy:

  1. coś czuję, że w weekend zrobię to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta zeberka wygląda przecudnie, kiedyś robiłam to ciasto, ale niestety nie wyszły mi tak ładnie jak na zdjęciu, co nie zmienia faktu, że było przepyszne! :)


    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. O ! zeberka (;
    to ciasto któ☺ro świetnie wygląda i pysznie smakuje (; napewno zrobie w weekend majowy (;!

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda mega smakowicie! ale narobiłaś mi na niego ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jadłam kiedyś, muszę przyznać - pyszne! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ochotę na to cudo ;] Pewnie niedługo je wykonam bo jest proste ;)
    +Wbijaj do mnie http://zacznijodnowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie za zebra wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. o mniam ! :D
    fajna notka :)

    zapraszam: www.kolorowy-swiat-mody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. mniammmmmmmmmmmm <3 narobiłaś mi smaka :)
    świetny blog :)
    obserwuję i licze na to samo : http://my-secret-dreamx3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. smaczny blog. obserwuje i zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń